21 år, Hjärtsvikt och Mamma till Odin

Alla inlägg under augusti 2010

Av Sofia - 31 augusti 2010 22:16

åkte ned till stan 16 gick runt där följde med och  kolla på allt jag vill ha och vad dom köpte blir ledsen när man inte har råd med nått , måste köpa mat för de jag har kvar nu.. men blev bjuden på fika av E snällt av henne och låna pengar av Linnea till donken för alla ville äta där..men inge roligt när man får huvud värk:(   men sen gick vi till ica då köpte jag lite mat.. på väg en hem glömde LE , J s påse på bussen men hon fick tillbaks den så de va tur va hemma 20.00 och jag , J och LN titta på fångarna på fortet.. men ska försöka sova bort huvud värken k jag så orkar med skolan i morgon..

Av Sofia - 29 augusti 2010 20:55

i natt sov jag hos Jenna  men vakna några gånger tex av tåget trodde hela huset skulle rasa, men kl 7 va det dags att gå upp skulle åka kl 8 till Ekeby med deras tatran , när vi va där så gick Jag och Jenna runt och kolla på grejorna som dom säljde där va typ ett enda stort loppis men jag hitta lite grejor'


  • 5 Beck filmer
  • 50 first dates
  • hundtricket
  • tavla
  • kylskops magneter

nått mer va de ..hmm jaja och godis så klart.. hadde ont i fötterna när jag kom hem.. kalle hemmta upp oss jenna bestämde sig för att sov hos mig i natt och jag att åka till Norrköping i morgon i stället börjar ju 11.40 tar tåget 08.09 och är frame efter 9 nån gång :)


men blir vel lite tv nu och sen lägga mig snart, är ass trött


Sofia



Av Sofia - 28 augusti 2010 10:22


Av Sofia - 27 augusti 2010 19:53

Förlåt att jag inte skrev nått i går hadde inte ricktigt nått att skriva om kan bara säga att jag prata i tel och gick på möte och prata i tel igen, sen va de inget mer..

 

i dag vakna jag av mig själv rätt skönt men ville endå inte ricktigt gå upp men gjorde det en då, gjorde mig i orning allså klädde på mig och åt frukost o sånt där man brukar göra, gick ner till skolan skulle inte ha någr4a lektioner utan fredags mys:D det innebar lekar:) alla hantverkare på min skola fick gå ned till stadium arenan och där fick vi vänta ett tag sen bev vi indelade i grupper på gemt annatal vi va 6 st och de va typ 15 grupper , de första vi fick göra va att stå i ring och hålla varan i händerna gud så gulligt :) men vi hadde rockringar som skulle runt huttan att vi skulle tappa dom, men vi han med 23 varv iallafal mycket bra tycker jag :)  och vårat lag namn föresten var viktor och floristerna:D nesta grev va att man skulle komma på de längsta ordet.

 

sen efter den va det att laget skulle stå på en benk och stella sig i olika årningar tex längd , namn , gatuanummer, husddjur , vi klar den också bra

sen fotboll:( men inte vanlig fotboll man skulle sitta fast i bunden med varin fot med nån annan:( jobbigt

 

sen va de att man skulle hitta hur många ord som hälst ur Hantverkspogramet och textilfröken

sen blev det Lunch grillad hamburgare och vi fick olw cihps också mycket ba:)

 

sen pris utdelning , vi fick inget :(

men efter skolan åkte jag och Linnea till stan gick runt där lite, sen kom hennes Daniel gick runt en liten stund till sen åkte jag med spånkan ner till rese och tog tåget hem till Eskilstuna :) ingen rolig tåg resa , men de går ju någulunda fort , gick till nyfors för att klippa mig , måste hon alltid tjata på att håret är slitet?? men blev nöjd känns lite tunt men det funkar ju:D när jag va klar kom mamma och hämta mig , satt mig i soffan lyssna förs på mammas iriternde gitarspelande , inte roligt att lyssna på när man har ont ihuvudet och är väldigt trött..

men när hon hadde gått ner för att börja med maten, så somna jag nog en liten stund va rätt skönt.. sen blev man vekt med  SOFIA MAT  MAT SOFIA  de är gott med hemma gjord Pizza..

 

oj va långt inlägg de blev då, jaja , ska till Jenna i morgon blir kavr där tills söndag:D blir marknad med mera.... och en sak till den 1 oktober ska jag tatuera mig:D

 

ha det göttt

Sofia

Av Sofia - 25 augusti 2010 18:29

i dag va första dagen på haga=( gick dit 07.30 börja 08.10 men vi va 15 min tidiga, första lektionen va matte , rolig eller inte de blev så att jag , Elin Eklund och Linnea Eld prata om sex och barn , det va roligare sen ficksa hela klassen med skåp , och hadde rast i 1 och en halv timme blev att jag, Linnea N , Jenny, Elin och Malin, Michell satt och spela kort , sen va de idrott blev mest prat. sen på Lunchen blev det poletik, mord , hels angels och våldtekts stakk sen svenska skrev klart brevet till den nya läraren, och sen blev det att gå hem med Linnea för att Jenny skulle till textilen , de va lite om skol dagen


efter skolan prata jag med mamma i tel , hon ficksa klipp tid till mig och hemta papper från krekolas så snällt av henne:D sen blev det mat och efter de satte jag mig o kolla på beck men vad ska jag göra nu då???.. blir vel fortet sen antar jag..


men har kanske ett datum till tatuering :D


  men skriver snart igen


/Sofia

Te

Av Sofia - 24 augusti 2010 17:08

i dag började jag 08.10 och slutade 15.40 dagen va rätt så slapp dag men hade kultur och stilhistoria sen 2 -3 timmar mentors tid , blev lite lekar sen lunch sen svenska och Matte.. men min knäppa mentor kom facktisk på en bra grej.. vi ska ju samla in pengar till klass resa, hon hadde iallafall hittat en sida där dom säljer te och kryddor för ett bra pris. jag tyckte iallfall att de va bra. kryddor annvänder vel alla? och snart är det ju höst/vinter och då kan det va gott med Te, Eller??


men det är ju inte helt bestämt..


men nu vet jag inte ricktigt vad jag ska göra, kanske ska ta mig en kopp te?=)


inte ett Ljud på 21 dagar och har inte träffat dig på över 1 månad typ

men det är ditt val...


men får se vad som händer , mamma ringer nog snart


Sofia



Av Sofia - 23 augusti 2010 20:57

ja NU går jag i Hvf2 , kän lite konstigt men ja. va i skolan till 13- 14 tiden fick info och sen åkte jag, Linnea, Jenny och Sara. Köpte tvål pump och Aladin, lite tomater ,ost, saft:D sen blev det att vi gjorde mat när vi kom hem.. sen spela nästan hela elevhemmet kubb =) sen nu sitter vi o kollar på fångarna på fortet, sen blir det kanske att kollar på Aladin:)



                          Sofia

Av Sofia - 22 augusti 2010 22:32

flytta tillbaks till Norrköping i dag , i morgon börjar jag 2an. kän litte konstigt. flytte gick bra, åkte hemmifrån kl 1 (allså från E-tuna) va framme vid 2  åkte först till ingelsta shopping för att köpa mat på ica maxi men vi börja med att äta lite först , när vi va klara med ätandet och handlingen så blev det att åka till Elevhemmet allt va som sist jag flytta inn men nu känner jag stället och nu får jag va en av dom som visar ettorna runt och hur allt är här och inte minst reglerna. som att internett stängs av kl 23.00


men efter en stun kolla jag , Linnea , Jenny och sara och Linneas nya rumskompis Sandra på mulan..:)


men får se vad som hännder i morgon


ha de bra


Sofia

Ovido - Quiz & Flashcards