21 år, Hjärtsvikt och Mamma till Odin

Alla inlägg under november 2010

Av Sofia - 30 november 2010 16:31


bussen som S hadde hyrt skulle åka senast 08.10 men va försenad,  men när bussen kom åkte vi till Brandövningsfältet , först hadde vi teori i ca 1 timme där brandmannen J prata och förklara, visa oss.. sen va de 30 min fika där vi fick smörgås och te  sen när vi va klara så skulle vi gå ut..


men innan va vi tvungna att ta på oss overall och hjälm handskar.. kan säga att man kännde sig som en michelin gubbe..


sen gick vi ut..  fick vi se hur det blir om man  släcker en kastrull med mat olja som brinner med vatten..


sen så fick vi släcka en brinnande docka med brand filt , så nu kan jag släcka DIG om du brinner..

sen så dela klassen uppsig på två min grupp fick gå och tränna på att släcka eld.. sen fick 5 st Rädda två dockor ( jag va inte en av dom) inne i ett rum som brann.. sen när vi va klara.. sa J att 4 av oss som inte hadde gjort den med dockorna  och då valde jag att va en av dom 4.. vi fick gå in i byggnaden  och de brann nån stans där inne


kom in i ett rum med 3 dörrar och i mitten rummet brann  en docka och i kastrullen , O och E släckte dockan  V satte på locket till kastrullen så det sluta brinna och sen drog O och E ut dockan och de fans en docka i rull stol som jag rulla ut.. och självklart trodde vi att vi va klara men det fanns ju 2 dörrar till

Jag och O gick till ett av rummen som va fyllt med rök ( disko rök) där fanns de även en docka som O sprang in och hämta och när dom va ute stängde jag dörren.. och i den sista dörren där V och E stog och inte våga gå in sprang O in och hämta deras docka också och jag stängde dörren efter dom.. och kan säga att dom anndra i klassen stog och filma å skratta åt oss.. okej vi skratta ju själva åt de vi gjorde.. men sen fick vi klä av oss(inte alla kläder) och lämna tillbaka de vi lånat för att sedan åka tillbaka till skolan..


men de va lite om i dag.. men de va jätte roligt och inresangt .. bra att kunna


men ska snart på köksmöte så ni får ha de gött


Sofia

Av Sofia - 26 november 2010 17:29

Hej!

vet att jag inte har skrivit på några dagar, men så blir det  när man går i skolan och har en seg dator när jag är där..


sitter i Eskilstuna nu har vart här i typ 1 timme nu .. i dag på skolan gjorde vi ljus dekoration ( fat mend Ljus på och snitt bloms dekoration) och dörkrok.. dörr kroken blev väl så där.. sen så sluta jag 12     skönt  så tog 14.33 tåget till Eskilstuna.. gillar mitt nya schema  eller iallafal torsdagarna och fredagarna  dom flästa torsdagrna kommer jag att börja 10 och sluta 12   och fredagar 8.10 till 12 men sen är det nytt schema efter ju igen tror jag..   


i söndags när jag kom tillbaks börja jag , L och P att träna ine på Ps rum. och de har vi gjort varje dag sen i söndags   och jag ska även göra det i dag och i morgon också.



 i dag är det 1 år sen jag blev Singel.. kan inte förstå att det redan gått 1 år


Puss o Kram

Sofia

Av Sofia - 20 november 2010 22:00

usch villken seg dag.. har för de mesta legat i sängen och läst  prata nyss med Jenna .. va vel vårat vanliga babbel och funderingar och hon ville att jag skulle skriva om hur mycke jag Sakna henne.. ja, Jenna jag saknar dig. är ju snart 1 vecka sen vi sågs   men vi ses nog snart igen  


får se va jag hittar på nu..



Sofia

Av Sofia - 19 november 2010 23:36

när jag kom hem blev jag arg på blommorna jag fått.. sen blev jag glad


sen blev jag arg för att jag inte hitta mina örhänen ... sen blev jag glad för att jag hitta dom    


sen blev ja LEDSEN för att jag såg att nån hadde haft sönder min stora ängel som jag hadde liggandes på hyllan.. gick och visa för mamma.. blev tår ögd när hon sa efter ett tag att hon och kalle viste om att den va trasig men inte hadde sakt nått  


sen blev jag ARG på skol grejer och strässad för allt jag ska/mäste göra.. och Arg för att Lärare inte kan prata med varnn nu har jag ett omprov och möte samma dag samma tid   


nu vet jag inte vad jag är .. jo trött  och orolig


men god natt får se om humöret är bättre i morgon


Sofia

Av Sofia - 19 november 2010 20:20

i dag va den sista dagen på APUn , synd men en då skönt att slippa M hennes dåliga humör. men i dag gjorde jag några buketter .. och  en halv timme sa hon jag skulle göra en med blommor som jag gillar, för "hon" skulle ha den sen.. så jag förstog derekt att de va till mig själv  och jag fick själv klart choklad också  



sen skulle mamma hämta mig så hon stog och vänta vid cafe silvia. men när hon starta bilen så va batterit dött.. och INGEN HEMMA men vi fick tag på J som kom och hjälpte oss.. snällt av henne. så man är hemma nu    och i kväll blir det att ta de lugnt..


ne nu vill jag sluta oroa mig...

Av Sofia - 15 november 2010 20:22

i dag har jag bara vart hemma.. jävla förkylnig, men får se om jag går i morgon.. hosta konstant i mer en 1 timme i natt, gjorde så jävla ont..


har funderat mycke i dag  


varför kan man bli aldeles pirrig bara av att se en bild på någon??


vilken månads blomma har jag?jo jag har min favo blomma   Ros  


hur ska min ny tatuering se ut??


men ska kolla lite på tv sen sova tror jag

ha de gött




Av Sofia - 14 november 2010 19:52

i helgen va jag på ikon


en lång helg med mycke intesangt , specielt "särskilda behov" och bion filmen vi såg heter  "i rymden fins inga känslor" den filmen kommer jag köpa sen..


när jag kom hem va jag barn vakt till J i ca 1 timme men vi titta på "hitta nemo" och han sat still hela tiden  


jag har en jätte jobbig förkylning så får se om det blir praktik eller inte i morgon.. skulle behöva sova


och ska snart sova så fort jag är klar här..


låtens betydelse för mig kan jag tyvär inte.

Av Sofia - 12 november 2010 09:14

Söt och gullig. Men ändå är han inte min.
Så snäll och omtänksam.. Men ändå tillhör hans hjärta inte mig.

Skapa flashcards