21 år, Hjärtsvikt och Mamma till Odin

Alla inlägg under januari 2011

Av Sofia - 31 januari 2011 21:02

  min brudbukett   rosa grupen min klass   vit/lila gruppen   röda gruppen min klass                                 brud bukett     brud bukket  älskar den "rosa" rosen        brud bukett     brud bukett         brud buketter           brud bukett         

Av Sofia - 31 januari 2011 19:27

Hej alla glada  



jag tänkte berätta lite om min helg..


LÖRDAG :


vakna vid 9 gick upp durcha , åt frukost och klädde på mig.. och sen räkna jag lite matte , ficksa mitt hår..


sen vid 12 skjusa mamma mig till stan ,där träffa jag Jenna.. vi gick på stan i några timmar och jag köpte


smink

smink väska

säng kläder

garn

och så åt jag glass gott gott gott..


sen vid 3 tog vi bussen till Jennas svägerska  , rästen av familjen va inte hemma..

vi gick å handla lite frukt och annat till J s Aloe vera party  


som började kl 5

fick reda på  väldigt mycke om Aloe vera och även att om man äter kina mat eller friterat  så sitter de kvar i tarmarna i 6-7 veckor äckligt va..


jag köpte Aloe vera som man dricker , 3 olika salvor och fick tandkräm och lepsyl på köpet...


och allt va klart vid 8 och vid 10 åkte vi till coop precis inan det stängde sen åkte vi till J s kompis M .. där prata vi och jenna och J färga håret , jag fick även lite röda slingor. som kan se lite rosa ut efter som att jag va så blond innan.. men åkte där i från vid  2 .. sen när  vi kom "hem" blev de soffan diräkt och jag somna typ med en gång.



SÖNDAG: vet inte ricktigt när jag vakna .. men vi åt frukost och sen vid 10,45 gick vi till en kompis till J som fotvård och en som sålde mary key produkter.. fick pysla om mina fötter lite och av henne köpte jag boddy skrub..


 sen åkte jag hem och packa och vid 17 åkte jag till station och medans jag vänta ringde hon fårn mary key och vi bestämde att jag ska fölaj med henne på ett möte i lindköping .. för att jag kanske ska börja jobba där  


men jag får se om de blir mary key eller aloe vera... får se vad jag kännar mest på..


och i dag var vi i min klass på krematoriet.. fick se kapelen och kyarna, ungnarna , kistor med lik i  och även urnor med lik pulver i .. men för mig gick de bra började inte gråta alls..


sen på torsdag kommer begravningsbyrån  och på fredag prästen..


de vart ett långt in lägg i dag och nästa in lägg blir det bilder från utställning




Av Sofia - 28 januari 2011 18:22


Hej i dag börja jag 08.10 som vanligt på fredagar..


börja med att vi skulle städa, oo gud va roligt det är .. eller inte.. men så är de. vi städa våra salar och kylarna, soppa golven och diska vaser.. och varför är det alltid jag och M som alltid får ta vaserna??  


glömmer aldrig dom äckliga solrosorna som hadde mögglat, när hon och jag fick diska rent.. mår illa av bara tanken på de.


men efter städningen så hadde vi typ en halv timmes rast.. gick upp och diska lite, och sen  kl 10 hadde vi Demo med Johan Pettersson     (han är med i reklamen för interflora på tv, och va med och ficksa på viktorias bröllop.. och en sak till han har gått på min skola från 97 till 00)


på demon visa han upp jätte mycke fint, och cooola saker som jag också vill göra. som allså har med bröllop att göra skit coola brudbuketter.. blider kommer senare.. han prata i ca 1 timme.. och sen sluta vi så jag och några gick upp och käka .. pannkakor..


sen efter vi hadde setat där i en timme ellr nått så gick till mitt rum för att vänta på mamma , och medans spela jag wii i 40 min..


sen vid 3 kom mamma och vi gick ned och kolla på utställningen, och jag tog massa bilder .. som ni får se senare.. men mycket fint vare och jag va faktisk nöjd med min brudbukett  


sen åkte jag med mamma hem... och nästa vecka ska vi till kramatoriet.. läskigt med dödingar.. sen ska än präst komma och prata.. och vi ska göra kistdekorationer..


men du ska jag äta , ha de gött


Av Sofia - 25 januari 2011 11:22

asså jag trodde att de hadde slutat med den förbannade värken, men nej då .. jävla huvudvärk .. migrän värk.. den kom i helgen och i går försökte jag gå till skolan men gick hem efter lunchen får att de gjorde så ont.. och i dag stanna jag hemma.. får se hur de blir i morgon.. och nu skulle jag behöva handla mat , men om jag går ut kanske folk tror att jag skolkar... men jag har värkligen ingen mat.. och jag orkar nästan inte åka heller men jag måste ju..


jag får se när jag orkar ta mig ut...


tycker inte om att va sjuk.. blää



Av Sofia - 23 januari 2011 12:19

okej jag vet att jag inte har bloggat på ett tag men jag har inte haft så mycke att skriva om..



i fredags gjorde jag min första och andra runda brudbukett och dom blev bättre en dropp formade.. efter skolan tog jag en promenad till ica på stan tog ca 40 min.. köpte lite frukt och gurka,tomat. och glass.. kännde mig värd det har ju snart gått ned 10 kg jag har bara 0,7 kg kvar . 10 kg sen november.. de är väl duktigt av mig   


i går titta jag på true blood säsong 2 och städa och möblera om mitt rum.. spela wii och basta med L,P,J och D .. L berätta att de va slut mellan henne och hennes D nu.. kändes lite konstigt hon har ju varit den förlovade hella tiden och nu är hon singel.. jaja hon va ju inte så ledsen för de för dom kännde att de inte funka mellan dom längre.. men de är bra att de tog slut på de sättet och inte nått stor bråk..


sen lite senare så lekte vi blondbock och saning eller konka till kl 2 , vi satt nere i motionsrumet och jag tyckte de va lite läskigt med fönstrena.. fick ju en tanke när jag satt vid fönstret att de skulle va nån gubbe som stog och titta in ..


men gick upp kolla på sista avsnittet av true blood och sen somna jag..


vakna kl 10 i morrse och spela lite wii och åt frukost.. blir eventuelt  att åka till stan sen..

Av Sofia - 19 januari 2011 14:05

okej nu sitter jag och väntar på musiken igen , ne blää för att vänta ... jaja bara att vänta..


men gud va trött jag är .. jobbit att gå fram och tillbaka hella tiden och vägen tar ca 30 min att gå och gått där 3 gånger i dag och de blir 1 gång till när jag ska hem.. okej de blir ju bara mer aktivitets poäng till mig   och även 50 min skriskor eller ja jag kan ju knappt åka   


men i kväll blir de trivsälgrupps möte.. och sen kanske lite wii och one tree hill  






Av Sofia - 18 januari 2011 19:19

M och H håll på att kata upp M s frysta köttfärs limpa  och i taket  inne i köket fins ett hål som tillhör väntilatrionen och köttfärslimpan försvann.. så råtterna fick ju lite mat i dag...



Av Sofia - 16 januari 2011 13:39

kanske ska börja med veckans låt .. allså den jag fasnat för mest under veckan.


den här låten är med i Last song och de va när jag titta på den som jag föll för den låten och jag lyssnar alltid på texter när det geller låtar

Ovido - Quiz & Flashcards