21 år, Hjärtsvikt och Mamma till Odin

Alla inlägg under maj 2012

Av Sofia - 31 maj 2012 19:05


i dag var det ingen vanlig dag för i dag va jag och min klass + vuxen klassen i Stockholm på studie besök. vi besökte Årstaparti hallar , Bergianska trädgården och sen va vi på Zetas.  det första är en Grossist  sen en trädgår och sista stället är en trädgådrs butik. dagen  var helt super. 

                           


och i morgon får jag använda min fina klänning , för då är det Bal   


Av Sofia - 30 maj 2012 21:30

i morrse gick jag upp kl 6.20 satte igång tvn tittade på vakna med the voise som alltid  och samtidigt som det va på så gjorde jag mig i ordning och käka lite frukost sen 7.15 knacka Vickan på dörren för vi skulle gå till bussen. för att vi skulle åka till Kungsgård. i dag var det sista gången vi hadde lektion där. några hadde redovisning på religonen sen fick vi veta betyg och på samhällen skulle vi hitta en nyhet som vi skulle berätta lite om sen fick vi veta betyg där också. Efter skolan så gick jag , Vickan, Sara och Olivia lite på stan för att dom skulle köpa saker till balen. efter vi hadde gått en stund på stan så åkte vi hem till Lollo som flyttade till egen lägenhet för nån vecka sen bara. kan ju säga att hon hadde skit fint , hon hadde en 2a med stort kök och ganska stort bad rum.

vi åkte och köpte mat för att vi skulle grilla hos henne. när vi kom tillbaka så hjälptes vi åt med att laga maten. det va super gott. efter maten så spela vi kort , sen åt vi lite efterrätt . och sen va kl halv 8 och då titta vi på halv 8 hos mig,

när det va slut så skjusa Lollo hem oss. kan ju säga att de va riktigt dunk i bilen. hon har ju en sjukt stor bas. så kan ju säga att det va många som titta efter oss. men det har vart en skit mysig dag och kväll. men nu ska jag titta lite på tv sen sova. för i mogon ska jag till stockholm.


  

 gammal bild på mig

Av Sofia - 29 maj 2012 21:46

jag är så sjukt iriterad , jag förstår inte vissa mäniskor bara.

jaja va ska jag göra åt saken dom bästemer själva.


i dag har jag inte gjort mycket alls är klar med marknadsförings kursen, vet inte en vad betyget blev men det får jag nog veta snart. efter skolan va jag på stan med Linnea köpte smink, smink borstar och en prisent. säger inte vad det är eller till vem det är. sen har jag inte gjort så mycke. va ute och gick en stund med klack skorna , måste göra mig van till balen. det är inte långt kvar nu.

Av Sofia - 28 maj 2012 20:22

imorrse gick jag till haga för att ha betygs samtal i gym och friskvårds kurrsen fick det betyg jag ville ha är jätte nöjd. sen efter det tog jag spårvagnen till kungsgård  för att ha småföretagande vi fick veta vad vi hadde kvar också. sen följde jag med Linnea N hem för att hon skulle hämta lite saker , när hon hade hämtat det hon skulle ha så gick vi en liten stund på stan. efter det följde hon med till elevhemmet och vi satt hos mig ett tag . hon färgade håret. när hon hadde gått lagade jag mat och sen satt jag med några i min klass som också bor på elevhemmet. vi satt ett tag fick reda på att en typ top bloggerska har flyttat in hit :/ ingen jag vet vem det är. men hon heter Rebeccaeden.se . sen bestemde jag och några till att vi skulle åka till ica maxi . där köpte jag en vatten mellon sen när vi åkte hem blev det tågra extra varv i rundellerna . mycke skratt vart det. ne jag har inte gjort så mycke men lite va det ialla fall. nu ska jag titta på några avsnitt av Big Brother har ju missat lite.

Av Sofia - 27 maj 2012 21:30

i dag vakna jag vid 8 av att jag fick ett sms av min älskling . kunde inte somna om så jag gick upp,  hoppa in i duschen . det va första gången jag duscha med lös håret kan ju säga att det känndes lite konstigt. sen åt jag frukost och gjorde mig i ordning. vid 11 tog jag bussen till min älskling , gud som jag hadde saknat honom. vi va hemma hos honnom en stund, sen gick vi ned till stan och kollade lite och jag skulle också ficksa naglarna kl 3 . så nu har jag fina naglar till balen.

 


sen gjorede vi inte så mycke mer vi käka och va hemma hos honnom en liten stund sen va det ju dags att åka till Norrköping.  för näst sista gången.


på fredag är det bal 

18 dagar kvar till studenten

och 1 månad tills jag blir 20

Av Sofia - 27 maj 2012 20:47

I Lördags som ni kanske redan vet åkte jag till Ullared. bussen skulle gå från Eskilstuna kl 00.15 men den va lite sen. efter som man åker på natten så va det bara att sova, eller ja försöka i allafall. jag sov kanske 3-4 timmar om inte mindre. vi stanna på en rast plats vid 5 tiden sen efter det sov jag resten av vägen. vi va framme lite över 7 . sen va det bara att shoppa i några timmar.

och jag kan säga att nästa gång jag åker ska jag ha mer pengar med mig. för nu va jag tvungen att lägga bort typ helften av de jag hadde tagit. och det tyckte jag va väldigt tråkigt. men nu vill ni ju säkert veta vad jag köpte.


             


 


Tänker självklart åka dit igen , men då ska jag som sakt ta med mer pengar.




Av Sofia - 26 maj 2012 00:15


nu är jag på väg till Ullared , och jag ska självklart shoppa, shoppa och shoppa.. läger upp bilder på det på Söndag.

Av Sofia - 25 maj 2012 18:00

i morrse vakna jag 7 fast jag va ledig, hmm varför gjorde jag det för tro, jo. för att Elin sov hos mig och hon har inte likatur som jag hon skulle allså gå upp för att gå till skolan.  men jag va ju ändå pigg så jag kunde inte ricktigt somna om. sen gick Elin till skolan vid 8 och jag satt kvar i sängen och titta på vakna med the voise.

 efter ett tag hoppa jag in i duschen och gjorde mig i ordning, för att jag skulle ta 11.23 bussen till Konvux. för att göra klart de lilla i naturkunskapen. så nu är jag äntligen klar med den skiten. vart klar fortare en jag trodde så jag gick med min tunga res väska ned till stan och satt ute i solen och vänta tills jag skulle till frisören. hadde tid 13.30 men gick dit vid 1 och jag hadde tur min Frisör hadde inga kunder just då , så jag kunnde börja lite tidigare.

och ni vill säkert se hur jag såg ut så , vi tog lite före och efter bilder.


Före

    


Efter

      


och så här såg det ut när hon hadde ficksat till det lite

    


jag facktiskt jätte nöjd, men känner mig lite ovan . men jag börjar redan vänja mig vid det.


vi vart klara vid 2 och det tyckte jag va väldigt bra, för då han jag  med 14.34 tåget hem till Eskilstuna. i stället för 16.34 som jag igentliged skulle ha åkt med. men det va bara skönt att komma hem tidigare.


kan ju säga att det va väldigt varmt i dag som ni redan vet. men det va inge kul att släpa på min väska i den här värmen.  men nu är jag ju hemma ialla fall.

nu ska jag bara ta det lung och sen laga lite mat.

sen vid 9-10 tiden blir det att ta bussen hem till Jenna. får va hemma hos henne en liten stund sen ska vi gå till bussen. 

 för 00.15 går bussen mot Ullared.

så är frame vid 7 i morgon bitti.

men mer om resan får ni se när jag har kommit hem.

Ovido - Quiz & Flashcards