21 år, Hjärtsvikt och Mamma till Odin

Alla inlägg under september 2013

Av Sofia - 22 september 2013 06:10

Jag vet att det är lite tidigt, men vaknar man av ett gall skrikande barn kl 3 och att föräldern går som ett gäng elefanter i trapphuset. Inte lätt att somna om efter det inte, specielt när man är gravid och inte hittar nån bekväm ställning att sova i. Jag bara längtar efter min egna lilla skrutt , längtar efter att mysa, byta på , klä på och trösta. Ja barn skriker och det kommer nog min också göra, men om man kommer hem med en liten mitt i natten så kan ni nog förstå att jag är mest iriterad på elefanten..... Men ska försöka sova nu..

Av Sofia - 10 september 2013 13:59

Tänk att det har gått enu en vecka och det betyder att jag går in i v31.

Tänk om 7-11 veckor kommer lilla pyret ut. kan ju även komma tidigare.

Bebisen bökar runt väldigt mycket och jag kan även känna av sammandragningar. Jag har väldigt mycket vätska i kroppen och det betyder med andra ord , svullen. Ja, minna fötter är inte roliga. Balongfötter.. oj vad dom värker i bland och jag behöver inte ens ha gjort något.


I helgen spelade min älskade sambo fotbolls sm och hur gick det för dom då?

jo, dom vann 5 matcher kom till final och där förlorade dom. Men dom är väldigt nöjda och jag är väldigt stolt över min älskling som gjorde samanlagt 10 mål. Plus att han faktiskt fyllde 26 i lördags. 


I går var jag på förälldra grupp och den här gången prata vi om Andning och Amning. Tycker att det är väldigt laro rikt att gå dit. Vi fick lära oss om hur man ska göra och att det faktiskt inte är Amning som "förstör" brösten som väldigt många tror, Det är själva graviditeten som "förstör dom" ..


Den 20 så blir det att både göra glukosbelasntning( ta socker prov genom att dricka socker) igen och Sen till Barnmorskan som är mycket roligare en att dricka äklig socker sörja. För ju höra hur min Bebis mår. Men så klar tar jag och gör socker provet för att bli säker på att jag inte har Gravditets diabetes allt för mitt lilla hjärta.


Av Sofia - 3 september 2013 13:46

Jag vet att det var ett tag sen jag bloggade men har inte så ofta till gång till datorn och appen  orkar jag inte skriva på.

Förra månadagen börja jag och Niklas på Föräldra grupp och då prata vi förlossning,i går var va vi där för andra gången och då var det om smärtlindring och om BB. Riktigt bra , spännande och lärorikt. man får reda på saker man vet och inte vet.


I Fredags var vi hos Barnmorskan, lyssna på hjärtljudet och mätte magen. Barnmorskan kännde även att bebisen låg med huvudet ned. nästa gång jag ska dit är 20 sep och sen börjar jag gå ditt varannan vecka.


Kan ju helt klart säga att jag längtar efter den lilla/lille skrutten som bökar i min mage. kan ju säga att jag blir helt lycklig av att få kännad sparkarna även fast det ömmar under revbennen i bland. känner dom mest på kvällarna och mornar då jag inte behöver gå upp så specielt tidigt. men även i bland mitt på dan. helt klar nått av det underbaraste som finns.


Jag går in i v30 i dag har allså gått 29 fulla veckor så om 8-12 veckor så är lilla/lille pyret här. kan ju även komma tidigare.  hoppas ju inte på att den kommer allt för tidigt men vill ju även slippa att gå över tiden. Men det bestämer ju inte jag. Bebisen kommer då den kommer.


Det är bara att se till så att allt är klart hemma, vi har köpt allt förutom små saker. men allt har inte ricktigt kommit på plats. Vagn och skötbord har vi hemma. vaggan står hos min mamma ska bara ficksa maddras. Så är resten av sakerna hos Niklas syster. Det som behöver köpas är blöjor/salvor och lite små saker.

Vi är även klara med Namn, men det kan ju ändras när bebisen tittar ut. Men det hoppas jag inte då jag är väldigt nöjd med namnen.


Idag är det även 5 Månader sen min bror gick bort, Saknaden är stor. Han hann ju inte få reda på att han skulle bli morbror heller.

Så dom här månaderna som har gått har den varavat mellan sorg och lycka. Men jag vet att min bror, skulle ha velat att jag var lycklig. Så för han har jag valt att tänka på min bebis mer en att tänka att han inte finns mer. För han finns ju alltid i mitt hjärta och om man även tror som jag, så är han med dag som natt. Som den vakande/ beskyddande ängel han är.




Ovido - Quiz & Flashcards