21 år, Hjärtsvikt och Mamma till Odin

Alla inlägg under november 2013

Av Sofia - 27 november 2013 23:37

Att bli hjärtsjuk när man bara är 21 år, det gör ont i hela kroppen. Fan det tär verkligen på psyket. Hoppas jag nån gång kommer bli frisk igen. Att bli helt frisk så jag kan ta hand om den som betyder mest, min son. Ska till svikt sköterskan nästa vecka känns som jag är 80 år när jag säger det. Hoppas att jag i alla fall blivit bättre. Att jag får goda nyheter. Jag vill se min son växa upp och jag vill stå vid hans sida när han gör det.

Av Sofia - 25 november 2013 09:16

Det skrämmer mig att jag va död, i nästan 2 min. Det va inte länge men, det skrämmer mig ändå. Men jag hade bästemt mig. Jag skulle inte dö, inte nu. Det va tanken på min älskade lilla pojke som fick mig att överleva. Jag skulle inte lämna honnom.

[Bild]

Av Sofia - 24 november 2013 17:38

För snart 1 månad exsakt kl 21.07 föddes Min lilla kille. 

lille Odin vägde 2990 och 50 cm lång 25 dagar tidig.  Jag blev igångsatt för att jag hade havandeskaps förgiftning, läkaren sa att jag skulle bli frisk bara han kom ut,

Men allt blev inte som det skulle. 


Den 28 oktober fick vi åka hem från bb.

Men blev senare på kvällen väldigt dålig.

Fick väldigt svårt att andas och det blev bara värre.

Till slut fick min sambo ringa efter ambulans, Ambulansen tog tid på sig och körde lite fel. Men när dom väl kom så fick jag kolla hur jag syresatte mig och fick medicin. Sen i Ambulansen satte sjuksöterskan en nål i armen på mig och fick syrgas mask.

Framme på akuten kolla dom blodtrycket, hjärtat och självklart lungorna.

Dom beställde en tid till röntgen, Som jag ganska snabbt fick komma till.


På röntgen så röntga dom mina lungor, när jag liddga där plant så hände det något med kroppen. hade så svårt att andas så jag fick syrebist och tuppa av. visa sig att jag hadde vatten i lungorna och pågrund av det fick hjärtstopp. åkte fort upp på IVA och där vakna jag till liv igen. Senare på dagen fick jag åka med blåljus till uppsala där fick jag ligga i 1 vecka sen ytliggare 1 vecka i Eskilstuna.  Nu har jag fått vara hemma i 2 veckor , men får ätta en väldig massa mediciner. hoppas jag slipper äta dom resten av livet bara och att jag nång gång i framtiden kan ge Odin ett syskon.


Odin , du är mammas hjälte. Du fick mig att orka. fick mitt hjärta att slå igen.

Jag Älskar Dig

Ovido - Quiz & Flashcards