21 år, Hjärtsvikt och Mamma till Odin

Alla inlägg under mars 2014

Av Sofia - 28 mars 2014 09:07

God morgon , min lille Odin ville komma upp kl 5 morse. För mig är det fortfarande natt då. Jag gjorde några försök för att få honom att somna igen, han somna hos mig och vakna när jag laned honom i sin säng. Så höll det på en liten stund, tills jag tillslut la honom i mellan mig och Niklas. Trångt blev det , men lite mysigt också . Sen kom mamma och väckte mig kvart i 8. Skulle ju gått upp 7.20 för att skjusa henne till jobbet. Nu ska jag äta frukost med minna pojkar , sen blir det att skjusa Niklas till jobbet. Lite bilder på min goding

[Bild]

Jag älskar dig till månen och tillbaka miljoner gånger om???

Av Sofia - 27 mars 2014 20:57

Igår efter babysimet så fick jag ett meddelande av målaren att han var klar i våran lägenhet.

Så änligen får vi bo där på rigtikt, Så i dag hämta vi cykeln och lämna in nycklarna till den "gammla lägenheten".

Så hej då skiftinge, kommer inte att sakna dig.


Kan ju säga att det är så jäkla snygga tapeter i våran lägenhet, Fast det är ju klart .

Då det va jag som valde dom.

 Vi har i stort sett vart där och fixsat hela dagen.

I morgon får jag och Odin åka ditt själva och hålla på, eftersom Niklas jobbar.

Blir dok nån natt till på bäddsoffan hos mamma och Betty blir där tills vi är helt klara.

Orkar inte med hennes nyfikenhet just nu, så hon får ha det lungt och skönt hos mamma ett tag till.



Av Sofia - 26 mars 2014 08:54

Ligger i bäddsoffan och myser med min lille sprattelgubbe. Ska snart gå upp och äta frukost och göra oss klara för att åka på dagens äventyr. Med babysim och BVC . Sen blir det även körskola och besök hos Odins faster/ gudmor.

[Bild]

Av Sofia - 25 mars 2014 11:30

Tills döden skiljer oss åt , är för mig nått man hört om gifta par.

Men för mig och min sambo så va det nära att döden skilde oss åt utan att vi skulle vart gifta. När jag låg på akademiska sjukhuset i uppsala och jag höll Niklas i handen, hadde Odin liggandes på min vänstra arm.

maskinerna som pep för att jag hadde vänster armen böjd.

Jag tittade på Niklas  med tårar i ögonen och sa att Jag älskar honom.

Men igentligen så tänkte jag att om jag överlever det här så vill jag inget hellre än att gifta mig med honom.

Jag övelevde.


Och självklart vill jag fortfarande gifta mig med honom. Men man måste ju vara två. Så när och hur vet vi ännu inte, men nån gång så blir det.

Ni tänker så klart , "men har ni råd med det??"

Som än nära vän till familjen sa till oss.

Man behöver inte bjud på nått , Det är bara att ni gifter er som är grejen. Bjud på sallad om det är så.


Jag älskar mina pojkar och det är det som betyder något.



Av Sofia - 23 mars 2014 16:56

Snart är denna helg slut, dagarna går så fort jag hinner nästan inte med.

I helgen har vi för det mesta flytt städat, Så nu är vi alldeles strax klara det är bara golvet i hallen kvar.

Sen är det bara att lämna skiftinge bakom sig.

Vi kommer dok ha kvar våran BVC där, vi känner inte för att dra upp allt som har hänt med nån helt ny.

Ulrika vet redan och frågar varje gång hur det är med oss, Jag är ju inte som vanliga nyblivna mammor. Eller så ny bliven är jag ju inte, lill prinsen blir ju hela 5 månader i morgon.

Igår hände det något riktigt tråkigt, Vill inte skriva ut det riktigt än då dom själva inte har berättat det för alla en.


Vad ska jag göra i veckan då, Vi har inte så mycket in planerat.

Onsdag är nog den ända dagen vi har fullt upp på förmiddan i alla fall , med babysim och sen till Bvc.

Niklas ville även förbi körskolan också.

Sen hoppas vi kan få flytta in i lägenheten.

Alla våra saker är där men det målas och tapetseras fortfarande så har ingen lust att vara där då.

Så förhoppningsvis blir han klar nån dag den här veckan.

Av Sofia - 21 mars 2014 15:58

Om några dagar så flyttar vi in i våran nya lägenhet, hoppas jag i alla fall. Vill börja fixa, möblera. Sen har ju jag som många hittat en facebook sida som heter återbruka mera. Har blivit jätte sugen på att göra nått, är ju i behov av en sänggavel och nån möbel i hallen.

Så blir att titta lite på loppis efter nått att göra om och sen köpa måla färg.


Ska snart till Ullared, ska se om jag hittar nått snyggt både till hemmet och lite annat så klart.

Av Sofia - 19 mars 2014 21:30

Ja nu var det ett par dagar sen jag skrev, dagarna går så fort.

Vi har nu bott hos min mamma i en vecka jag trodde ju det bara skulle bli torsdag- fredag, men nej.


Dom som bodde i den nya lägenheten har katter som inte hittat sin låda.. Där av har vi nu fått nya golv i några av rummen. Så det har gjort att hela flytten blivit fördöjd. Under dom har dagarna, som vi bott hos min mamma. Har jag bland annat varit på väg att krocka med en annan bil, då jag var mitt i en rondel och idioten pilla på sin telefon.

Jag och Odin har vart på föräldra grupp och i dag även på babysim för tredje gången. Det värkar som att han gillar det.


Vi har även nästan flyttat klart alla grejer , har bara lite kvar och så klart flytt städningen men den har vi ju också börjat med. Så snart är det bara att vänta på att målaren ska bli färdig.


I den nya lägenheten håller en målare på att tapetserar det har ju gjort att vi får bo hos min mamma ett par dagar till då jag inte vill ha Odin i den lukten. Men allt blir snart klart och då för hoppnings vis väldigt fint.

Man börjar ju längta efter att få bo i sitt eget igen, börjar bli lite jobbig att sova på en bäddsoffa.




Av Sofia - 6 mars 2014 12:27

Idag vakna jag 6.30 av en lite ledsen och hungrig bebis, Jag tog så klart upp honom gav honom mat och en ny blöja. Sen fick vi båda somna om brevid pappa Niklas som så klart sov som en stock. Sov till kl va runt 9 , vaknar av att Niklas pratar i telefon. låg kvar en stund i sängen tills Niklas åkte för att jobba.


Känner mig ricktigt seg i dag, huvud värk och illamående. hoppas det går över snart.


Ovido - Quiz & Flashcards