21 år, Hjärtsvikt och Mamma till Odin

Alla inlägg under november 2010

Av Sofia - 11 november 2010 20:39

Sofia Kristina Palesjö den 10 november kl. 21:41   
ville bara fråga hur det va med dig. undrar när vi ska ses igen, saknar dig och tänker på dig.. du ska veta att jag bryr mig om dig och lyssnar om du behöver.. jag vet att du inte har haft det så lätt.. du ska veta att du har iallafal en lilla syster som älskar dig.

vore roligt att träffa dig snart igen , men vet inte riktigt när jag kommer till norge nästa gång.

ha det bra kram Sofia
Jon Petter Ragnar Gundhus den 11 november kl. 13:01  Anmäl
Jag vet hur det är att ha svårigheter och hur den inte behandlas väl av andra människor. Det är svårt när man är tonåring, men allt är svårt då! MON-reglaget i sitt eget liv precis som du vill, om du tror negativt, det kommer att återspeglas i dig. Le tänka om du inte är som alla andra, oroa dig inte om vad de tycker om dig. Åh om det finns något så, så fråga mig bara! Jag vet att jag inte säga så mycket att skriva mycket för dig, men jag tror livet är hårt ändå. Till en familj som inte visar att det bryr sig är svårt att ha
Sofia Kristina Palesjö den 11 november kl. 20:37  
du har iallfall en i din familj som bryr sig även fast jag är mycket yngre en dig så bryr jag mig. våran pappa har inte vart den bästa mot mig heller han har svikit så många gånger och man känner sig inte alls välkommen hem till honnom , jag har förståt att din mamma inte va så bra men jag har iallafal haft tur att få en bra mamma..

jag önskar att vi hadde haft samma mamma och bättre kontagt, det vore roligt att lära känna dig mer.
lite roligt att han försöker skriva på svenska, jag vill hjälpa honnom men det är svårt när man bara är 18 år.. man kan inte göra så mycke när man bor som man bor också..

Av Sofia - 8 november 2010 20:32

första dagen på APUn är nu slut , tiden gick rätt så fort , gillar stället.. jag blev facktiskt inte sugen på choklad fast dom har så mycke.. men ost blev jag lite sugen på  men nytt där är att dom har ett litet cafe.. men det va ingen som ville fika.. dom jag jobbar med är jätte snälla , men tycker mamman är lite surkering.. det gillar jag inte. men det får gå. jobbar 10-18 varje dag förutom fredag då slutar jag 15..


Sofia

Av Sofia - 7 november 2010 21:36

jag vill inte va ensam nått mer, du tände hoppets låga i mitt bröst, men jag  förväntar mig inget, blir nöjd bara jag får bli din vän.. och att du inte ångrar dig , du fick mig att först hur det skulle vara, eller var det bara en dröm??


jag vill inte glöma dig, min vän  


men jag skulle bli lycklig om det, blev mer en så , skulle endå vilja testa om det funkar.är trött på lögner och svek....

lite tankar och fantasi...

 

snart är det min "1års" dag  

 

jaja men nu ska jag sova    

Av Sofia - 7 november 2010 20:55

i går vad jag och jenna på Dannes , vi förfesta lite hos mig jag drack 3 cider och Jenna drack 4, tror jag .. när vi kom till Dannes , satte vi oss vid 1 bord satt där en stund , kolla i karaoke mappen hitta lite låtar, prata med nån kille (kommer inte ihåg vad han hette) men han bara försvan när jag och Jenna sjöng vår första låt..köpte en cider och Jenna en öl sen kom A som vi väntade på..


där efter kom det några/4 killar som kännde A , 2 av dom va skit söta specielt 1 av dom  vi satt och prata tills Dannes stängde..


Jag ågrar det inte , gör du??


nu sitter jag och kollar på Kamila og tyven på youtube, det är en norsk film och jag älskar värkligen dialekten.. det är en film jag gråter till.. blir så tår ögd när hon roppar på honnom när han blir tagen av polisen..


"Sebastian , Sebastian"


men snart ska jag sova..

det har varit en jobbig dag, och i morgon börjar min APU


så natti natti

Fia


Av Sofia - 4 november 2010 22:52

Heej alla glada!

 

i dag börja jag dagen med att gå upp ur sängen sen  använde jag min älskade gym boll, sen satte jag mig vid datorn gjorde en heder till Jennas blogg får se om den passar.. sen skulle jag duscha innan det stälde jag mig på vågen och då såg jag att jag har gåt ner 2 kg   dieten och gym bollen funkar  gissa om jag blev glad  

 

och med att fira de så tog jag en promenad till ica föra att köpa glass... ne skoja kolla om mina böker hadde komit men de hadde dom inte , tog då bussen från lagersberg till stan.. och där träffa jag min underbara vän Jenna kolla lite i afärer, fika .

köpte

 tatuerings bok

hår färg

 

sen gick vi till st:andreas , där blev de SING STAR  och lite mys

sen vid 9 gick jag till sjukhusen för att jag skulle åka med mamma hem, fick sälskap av A på vägen..

 

när jag kom hem gick jag självklart till min älskade gym boll, okej jag käka lite först sen blev de gymbolle medans mamma satt med sina fiskar..

 

men nu  ska jag sussa

natti natti

sov gott

puss o kram Sofia



Av Sofia - 3 november 2010 20:18

va nydligen på vernissage med mamma titta på fotton på Jimi hendrix , vi hitta en jätte fin bild men den kosta 4000 kr med ram så kostar den 5000. men de va coolt att höra att en doktor på mammas jobb har tagit dom här bilderna själv.

   får den som undrar vem Jimi hendrix är



Sofia

Av Sofia - 3 november 2010 14:03

nu har jag gjort om min blogg lite   som du kanske ser  


tyckte de va dags och jag blev nöjd med mitt jobb, de tog lite tid att komma på hur jag skulle göra.. Rosa blev de men det va ju meningen är ju en rosa älskande person..





Av Sofia - 2 november 2010 17:41

Hej


i dag åkte jag och mamma för att hämta mitt buss kort, när vi kom dit hadde dom lunch så vi gick en sväng på stan så länge

köpte

  1. gymball
  2. hantlar

sen gick vi tillbaks och hämta busskortet sen blev det en sväng till öb föar att mamma ville köpa shampo och balsam för att de hon har luktar illa, så jag köpte helosan salva för fötter och sling hårfärg


sen blev det ica och där köpte mamma naturdiet med smak av vanilj och smultron får se om det är lika gott som de låter..



Ovido - Quiz & Flashcards