21 år, Hjärtsvikt och Mamma till Odin

Alla inlägg den 20 februari 2014

Av Sofia - 20 februari 2014 16:44

Snart 4 månader har gått, kan inte förstå att det går så fort. Snart 4 månader sen en dröm gick i uppfyllelse och mardrömmen som kom stax där efter.

Dom här månaderna har både dom bästa och dom sämsta i mitt liv. Att lycka och sorg har gått hand i hand. Att kämpa för sitt liv, Att kämpa så för att få kunna se sin nyfödda son växa upp. Ingen ska behöva kämpa så när man precis blivit mamma. Jag kommer nog alldrig bli samma person som förut. Jag är sjuk... Jag orkar inte , göra saker som  förut.


Jag tänker mycket på vad som kunnde ha hänt, Död eller fått stå i kö för att få nya organ. vänta på att få ett hjärta.

Så nära som det va att njurar och lever också hadde kolapsat.

Jag låg ju uppsala just för att dom va oroliga för just detta. Dom har "bättre" hjärt vård, "bättre" pacemaker.

Men som tur va så vände det .

Jag tackar Gud - Kärleken och självklart alla sjukvårds personal som gjorde allt för att jag skulle bli frisk.


Jag tackar familjen för allt stöd och tryga värmande famnar.


Mamma - Du är guld värd . Tack för att du kämpar så åt/med mig. Utan dig skulle jag nog bara orka helften.

Älskar dig<3



Lille Odin

Snart blir du 4 månader och i dag är du 58 cm och väger 5710g. Du växer så det knakar.


Min lilla kille, Du fyller mig med kärlek varje dag. Ditt tand lösa leende gör mig lycklig. Du är den viktigaste medicinen för mig, det är kärleken till dig som fick mig att överleva. Att jag nu får chansen att se dig växsa upp betyder allt för mig.  


Ovido - Quiz & Flashcards