21 år, Hjärtsvikt och Mamma till Odin

Alla inlägg under augusti 2010

Av Sofia - 21 augusti 2010 12:37

jag såg en bra film igår kväll eller i natt som heter "inte utan min dotter" skit bra ville inte sova förns den va slut.. den handla om en kvinna som följer med sin iranske man till iran hon trodde dom skulle va där i 2 veckor på semester men så blev det inte.. men i dag vet jag inte alls vad jag ska göra, det är kräftskiva hos min moster sen, men vet inte om jag ska dit...


nästan alla har åkt till Norrköping, men inte jag för jag måste vänta tills i morgon.. har saknat mina flickor.. men får packla lite i dag..


/Sofia Kristina Palesjö

Av Sofia - 21 augusti 2010 00:45

Hej

gick upp kl 11 i dag och satte mig vid tvn, åt även frukosten där. hadde tänkt åka till Nyfors oc kolla om det fans nån klipp tid till mig. med orkade inte , vet inte riktigt vad jag skulle göra om jag skulle träffa på S. har inte lust ricktigt.. så är det när man är bitter på en så kallad "kompis".. men i stället kolla jag på en svensk film som heter "Vildängel" jag gillade den, specielt musiken =).. så i dag va de bara tv och film tittande.  och så sticka jag lite också ;) och jag börja läsa "mer än ögat ser"


en sak till är det vanligt att tven blir grön? allså när det blir "myrornas krig"? tyckte de va lite obehagligt...


och på Söndag åker jag till Norrköping igen.. tiden går så fort. nu ska jag börja 2an


//Sofia

Av Sofia - 19 augusti 2010 16:53

i dag har jag inte gjort mer en att kollat på tv.. och skrivit kompendiet, skol arbete    men nu kollar jag på Alvin och gänget..sen ska jag kolla igenom mina saker och se vad som ska med till norrköping.. eller får se om jag gör det i morgon i stället =)

 

 

 

/Sofia

 

Av Sofia - 18 augusti 2010 22:46

i dag åkte jag ned till stan med bussen mötte Jenna, sen tog vi bussen till tuna park , jag köpte hår färg , det va därför jag ville åka dit.. vi titta i affärer och vidare till Coop sen gick vi till stan, fika med en gammal klass kompis till Jenna.. vi  tog sedan bussen till mig och sen Hjälpte Jenna mig att färga mitt hår... så nu är min utväxt borta  

 

så nu sitter jag och kollar på Big Love..

 

//Sofia K Palesjö

Av Sofia - 17 augusti 2010 20:29

i dag vakna jag kl 12.30 lite sent kanske men hadde en då inget bättre för mig.. har vart och slängt minna soppor och sen spela jag och Jenna  sikp-bo sen gick   hon för att träffa E.. och nu sitter jag och kollar på sista avsnittet av true blood

sen ska jag börja på andra säsongen av Big Love

  vad jag gjorde med mina 1 kronor ,så tråkigt hadde jag

Av Sofia - 17 augusti 2010 00:08

i dag har jag inte gjort så mycke mer en att bakat bullar.. de tar ju ett  men det är ju bra när man inte har nått annat för sig.. har nyss kollat på änglavakt tyckte den va så där , inte min favo precis fast jag tycker om Änglar =)


men får se vad man hittar på i morgon och om lite mindre en vecka börjara skolan igen, saknar mina små flickor. men får ju se dom snart.


och bullar ska man äta med ett glas mjölk , så är det bara


Sofia

Av Sofia - 15 augusti 2010 13:40

i går va jag och Jenna nede på stan och träffa A, vi gick lite på stan åt glass åkte karuseller -batman va hur läskig som hälst aldrig mer kändes som att den aldrig skulle åka ned i gen när man hängde där upp o ned åkte även en snurr kommer inte ihåg va den heter men rolig är den. vi gick sedan o åt pasta sen blev det att vi åkte till mig och bada.(va ju så jävla svettigt i går) jag simma 60 längder:D efter vi hadde badat och spelat skip-bo en gång följde Jenna med A till bussen.. jag satte mig och åt lite paj med mamma, Kalle och Mormor och sen kom ju Jenna tillbaks.. efter maten tog vi allså jag o Jenna en promenad på 45 min till Ica stenbyköpte bröd, vatten och Ben&jerrys:) och sen gick vi till mestalund och tog bussen där i från.. ja de va lite om vad jag gjorde i gårmen i dag då?? jo i dag blir det nog bara en slapp o slö dag.. titta på film antar jag att vi gör snart..va en liten tur till Tuna park nyss men va inte på humör till att köpa nått.. puss o kram Sofia

Av Sofia - 13 augusti 2010 21:55

TESTET BÖRJAR: 21:57


1. Fullständigt namn? - Sofia Kristina Palesjö

2. Ålder? - 18
3. Vart bor du? - Eskilstuna
4. Bor tillsammans med? - Mamma och Låssas pappa

5. Färg på ditt hus? - Gult
6. Hus eller lägenhet? - Hus
7. När är du född?  92-06-27

9. Vilket år tar du studenten?- 2012
10. Något jobb? - Ne

11. När gick du upp i morse? - 09.30
12. När ska du sova? - 24-01.00
13. Duschat idag? - Ne
14. Kramat någon idag? - Nej
15. Pussat någon idag? - Nej
16. Vad har du ätit idag? - Macka, Pizza
17. Dagens klädsel? - Shorts och Linne
18. Dagens smink? - Nada
19. Dagens sötnos? - Jenna
20. Dagens roligaste? -  Stan , bada


SOCIALT:


21. Har du många vänner? - ne men dom jag har är bäst
22. Hur många har du kysst? -  vill jag inte svara på
23. Vem kramade du senast? - Jenna
25. Hur många har varit otrogen mot dig? - har ingen aning
27. Har du pojk-/flickvän? - ne
28. Vem pratade du med i telefon senast? - Jenna
29. Vem fick du senast sms ifrån? - Mamma


FAVORIT:


31. Film? - Tarzan
32. Låt? - I'd Rather Be With You
33. Mat? - Tacos , Pizza
34. Dryck? - Cider
35. Färg? - Rosa
37. Stad? - New york
38. Land? - USA
39. Ämne i skolan? - Florist
40. Människa? -Jenna


SENASTE:


41. Personen du tänkte på? - ...
42. Personen du kysste? - *** ****
43. Gången du spydde? - Minns inte..
44. Gången du grät? - Minns inte
45. Pizzan du åt? - Calzone
46. Gången du var i Göteborg? - maj  förra året
47. Gången du var i Stockholm? - en månad sen
48. Gången du var full? - har inte vart så full
 


ANTINGEN ELLER:


49. Svart eller vitt? - svart
50. Hund eller katt? - Hund
51. Ut och festa eller hemma och mysa? - Hemma
53. Tvspel eller datorspel? - Tv-spel
54. Singel eller upptagen? - Upptagen
55. Hångla eller ha sex? - Sex
56. Lunarstorm eller helgon eller Playahead? - Inget av det
57. Ragga eller bli uppraggad? - haha, ragga
58. Big Brother eller Paradise hotel? - Inget av det xD
59. Blont eller svart hår? - Brun
60. Har du blåa ögon eller bruna? - Bruna

61. Choklad eller lakrits? - Båda
62. Göteborg eller Stockholm? - Göteborg
63. Högerhänt eller vänsterhänt? - Höger
64. Coca cola eller fanta? - Både och
65. Pizza eller kebab? - Pizza
66. Randigt eller prickigt? - Randigt
67. Älska eller älskas? - Älskas
68. Leva eller dö? - Leva


ANTAL:


69. Personer du älskar? - Många
70. Personer du hatar? - Några få
71. Gånger du varit full? - vill inte gå in på det.
72. Personer du hånglat med inom en 24timmars-period? - 1
73. Glassar du ätit på en dag? - 7
74. Festivaler du varit på/ska på detta året? -inga

75. Gånger du haft minnesluckor? - aldrig
76. Gånger du varit hög? - aldrig
77. Personer du saknar just nu? - hmm
78. Gånger ditt hjärta brustit? - Allt för många gånger...


VEM:


79. Vill du kyssa nu? - hmm
80. Ska du träffa imorgon? - Mamma , Kalle , Jenna  och Alex
81. Sjöng du senast för? - Jenna
82. Hade du senast en msn-konversation med? - Henke
83. Spelade du tvspel med senast? - Några år sen
84. Vill du ta med på en romantisk resa nu? - hmm
85. Vill du kasta en sten i huvudet på? - S
86. Förtjänar att dö? -  ingen
87. Är söt? ...
88. Vill du sova jämsides med i natt? ...


VAD:


89. Gör dig glad? - vännerna
90. Gör dig ledsen? - Orättvisa
91. Vill du helst göra nu? - Chilla...
92. Önskar du att du slapp göra? - ....
93. Vill du ha nu? - pöjk
94. Önskar du dig i födelsedagspresent? -

95. Längtar du till? - Tatto
96. Tycker du om dina betyg? -  De är okej :)
97. Ångrar du i ditt liv?- Ett fåtal saker

98. Hur mycket är klockan? - 22.50

Sofia Palesjö

Presentation


Jag är en tjej på 21 år. bor med min Sambo och våran lille son Odin

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards