21 år, Hjärtsvikt och Mamma till Odin

Alla inlägg den 7 december 2010

Av Sofia - 7 december 2010 10:17


Min mamma heter Carina född den 26 feb 1964 i Eskilstuna


Pappa heter Hans född den 4 okt 1957 i Drammen


hur träffades dom? dom bodde i två  olika länder.. jo så här va det


mammas bästa kompis Carina va utomlands och där träffa hon en Norsk kille som hette Finn,  han fria till henne rätt fort kanske bara efter nån dag. och Carina svara Ja (20 åringar då ville bara festa)


på bröllopet träffades  min mamma och pappa  ( lite gulligt) och det va år 1984 mamma va då bara 20 år gammal och pappa 27


pappa flytta till Eskilstuna  och dom flytta ihop


juni 1991 förlova dom sig 


sen 1992 ville dom flytta till Norge  och då va mamma Gravid


dom flytta till Norge Maj 92 och den  27 juni  04.45  fick dom en lite Flicka som fick heta  Sofia Kristina Gundhus


min pappa har och hadde alkohol problem och han slog även min mamma så våren 94  stack

mamma  och tog mig med sig

dom första månaderna viste inte pappa om vart vi var..


sen bytte mamma efternamn på mig så jag fick hennes så att de skulle bli lättare med papper och sånt så

nu heter jag ju Palesjö i efternamn som jag har hetat sen dess..


jag älskar mina föräldar väldigt mycke vad dom en har gjort och gör


jag har tyvär väldigt dålig kontagt med min pappa , kunde ha vart mycke bättre..

ett tag fick inte jag träffa honom.. för att han körde ratt full med mig i bilen.


min mamma ställer alltid upp vad som än händer , hon gör värkligen allt för mig

utan henne skulle jag inte överleva..  jag har värdens bästa mamma..


när jag va 10 så träffa mamma, Kalle

väldens snällaste och bästa låssas pappa som alltid ställer upp.. han är pappan jag aldrig fick..


Sofia Kristina Palesjö



Ovido - Quiz & Flashcards