21 år, Hjärtsvikt och Mamma till Odin

Alla inlägg under december 2010

Av Sofia - 15 december 2010 20:18


svarta trosor och Bh

svarta strumpbyxor

grå långkalsånger

Svarta Leggins

svart Linne

Rosa tröja

Av Sofia - 14 december 2010 12:29

jag tror på Änglar, jag tror att alla har en skydsängel , nån som vakar över en


det kan vara en nära släkting eller vän som har gott bort  eller bara en ängel som ingen vet vem det är.


jag vet att jag har en skydsängel , för att jag va nära att drunkna för ca 5 år sen

precis efter min morfar dött.. dom sekunderna jag var under vattnet så kände jag att nån drog upp mig och jag fick en röst i huvet som sa att jag inte skulle dö en.. efter de har jag trott att jag har en skydsängel jag har även trott att det är min morfar och de tror jag i bland nu med..

Av Sofia - 13 december 2010 11:01

Lucia föddes i en rik familj i Syrakusa på Sicilien. Hennes far dog när hon var liten och hon blev uppfostrad av sin mor, Eutychia. Redan som liten skall hon ha avlagt kyskhetslöfte, dock berättade hon inte det för någon. När hon blev äldre lovade modern bort henne. Hon lyckades försena förlovningen och bad till Gud att han skulle hjälpa henne. Då blev hennes mor sjuk i blödarsjuka som ingen lyckades bota. Lucia övertalade därför modern att vallfärda till Catania och helgonet Agatas grav. När de kom fram skall Agata ha uppenbarat sig för Lucia och sagt "Varför ber du mig om något du själv kan ge din moder? Din tro har botat henne!" Modern blev frisk, och lovade Lucia att inte gifta bort henne till någon man. Men friaren kände sig kränkt och angav henne för ståthållaren till kejsar Diocletianus, som förföljde kristna.


Lucia blev arresterad och torterad men förlorade inte sin tro på Gud. Hon dömdes till att bli glädjeflicka på en bordell. Hon uppges då ha sagt att då hon inte gav sig frivilligt skulle hennes kyskhet vara dubbelt värd. När hon skulle åka genom staden till bordellen på ett spann bakom oxar, fryste spannet fast i marken och gick inte att rubba. De hällde då kokande olja på henne men hon blev inte skadad. I sin desperation körde någon svärdet genom halsen på henne och inte heller då dog hon. Hon levde ända tills någon kom för att ge henne den sista smörjelsen.


Det moderna Luciafiran, med Lucior med ljus i håret, är faktiskt inte inspirerat från en berättelse där det sägs att Lucia bar ner mat till fångarna i de mörka fängelsehålorna, utan det är för att skänka lite ljus i en tid av mörker (i den julianska kalendern, den kalender vi hade fram 1753, var 13 december vintersolståndet, det vill säga årets mörkaste natt). Men legenden säger ändå för att kunna ta så mycket mat som möjligt i sina händer satte hon ljus på huvudet.


Av Sofia - 13 december 2010 10:26

ja vad ska man skriva , har ju så många


men ett ögonblick jag kan komma på var när jag flög över new york , jag har flygigt många gånger förut , men den stan va så jävla cool att se från luften alla höga hus , som man bara hadde sett på tv, va så nära och man var där..


skulle hemskt gjärna åka dit igen, och det kommer jag att göra 

Av Sofia - 12 december 2010 10:35


hadde en bästa vän i nästan 10 år , men hon svek mig.. och tillslut så fick jag nog och sluta höra av mig till henne . och där efter har jag inte hört nått i från henne.. det kallar jag inte en bästavän..  


på grund utav henne så börja jag och J prata mer. och det gjorde också att vi fick ett specielt band väldigt fort.. efter bara några veckor börja vi kalla varan bästavänner.  

vi kan prata om allt och vi gör nästan allt tillsammans.. och många första gången grejer  och som vårat 1 års firande  i sommar blir Barcelona  


vi kommer äga hela Barcelona   


jag har även en bästakompis i Norrköping och det är lilla L , hon finns där alltid när man behöver henne  

Av Sofia - 10 december 2010 17:02

gick upp kl 07.15  tryckte igång tvn  samma sak varje morgon det är ett måste att titta på vakna med the voice , sen klädde jag på mig och åt frukost.. sen kl 8 gick jag ned till skolan börja 10 över..


sen hadde jag floristik till 12


sen så gick jag upp och packa ned 14 , 800g s salami 

kan säga att väskan blev full och de vägde ton (11,2kg) , packa lite annat min lilla väska , diska och slängde soppor


sen ta på sig tytter kläderna och ta sig till bussen, sen spånkan , sen vänta på tåget i några minuter med J, sen på tåget kolla jag och J  på Lejonkungen 3 tills jag gick av i Eskilstuna...


nu sitter jag vid mammas dator och lyssnar på musik ( Daniel Adams-Ray)  


sen blir det vel mat när K kommer hem.. de skulle bli hans mat i dag  

Av Sofia - 9 december 2010 22:14


i dag va jag och 7 st och titta på Daniel adams-ray.. bra låtar  , synd att de va så några bara...


lite av några av låtarna


Daniel Adams Ray - Dum AV Dig
Har sprungit ända sen barnsben
Från allt jag egentligen var
(Jag sprang snabbt)
Sprickor blev hål i fasaden
Någonstans emellan var jag
Masaien, betongen, bastarden
(Jag sprang snabbt)
Utan någon egentlig plan
(Så en dag)
Raserades hela mitt slott
Allt jag var kom till ett stopp

Daniel adams-ray - gubben i lådan

jag tog en kula för dig , och fick en smula tillbaks

För dig ska jag göra det tusen gånger om

jag har givit dig allt,och jag har ingenting kvar

För dig ska jag göra det tusen gånger om


ställ oss båda  på en våg, och snart så flyger du mot stjärnorna

jag bär tyngden utav rymden, endå finns du i mitt hjärta


Daniel adams- Förlåt att jag aldrig sakt förlåt

Jag har gått för långt, kan inte sluta gå
Hjärtat sitter utanpå, slår inte som det brukar slå
I ett ensamt rum, en sekund blir tusen år
För ljus att nå, så djupa sår
Sjunker lite lägre för varenda gång jag vänder om
Men jag vänder om, än en gång
Orden fastnar halvägs jag vet inte hur jag bär mig åt
Samma gamla visa med vet inte vad det är för låt

Av Sofia - 9 december 2010 19:41


Kärlek för mig är min Familj och vänner , för att jag känner mig trygg , vet att jag kan lita på dom till 1000 och jag vet att dom tycker om mig för den jag är.


man behöver inte alltid säga att man älskar dom , för det vet dom endå..



Sofia Palesjö

Presentation


Jag är en tjej på 21 år. bor med min Sambo och våran lille son Odin

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards