21 år, Hjärtsvikt och Mamma till Odin

Alla inlägg den 19 maj 2012

Av Sofia - 19 maj 2012 19:45


Idag har jag inte gjort så mycke ,

 jag provade mina skor som jag ska ha på balen gick runt med dom lite här hemma.

måste ju bli van med klack tills balen och studenten.

sen vid 3 kom mammas kompis Carina och hennes nya kille och dom har käkat här.

medans vi höll på med maten ringde mammas tel och det va ett norskt nr ,

det va min pappas kusin som ringde och sa att han och hans sambo skulle komma på min student.

 han frågade även om sov plats och vicka mer som skulle komma.


 efter jag pratat lite med honnom och käkat så ringde min pappa (kors i taket) han som aldrig brukar ringa. han sa att han och hans morbror ska komma och att han även försöker att få med sig min storebror Thomas (hoppas hoppas hoppas).

 sen så berätta han en väldigt tråkig sak att jon-petter inte kommer och varför han inte kommer vill jag nog inte ta här.

men dom som känner mig vet nog redan vad det är. jag och pappa har nog aldrig pratat så länge med varandra.

 det känndes lite konstigt men det känndes även väldigt bra. så nu ska jag skriva upp fler på min lista av dom som kommer.

gud va kul just nu så är det ca 26 st som kommer vara här då.

åå vadjag längtar. hoppas att det är fler som ringer.

 

Av Sofia - 19 maj 2012 15:00

Min Drömresa


En kryssning är det bästa sättet att uppleva Karibien! Lite av allt, utan att det blir stressigt. Söker du äventyr och upplevelser – välj en kryssning längs Panamakanalen.

Karibienkryssning

En kryssning i Västindien är drömmen , och utbudet av kryssningar här är stort. Globetrotter samarbetar med några av de mest välkända rederierna och kan erbjuda en mängd olika rutter både i östra, västra och södra Karibien. De större kryssningsfartygen utgår oftast från Florida, Puerto Rico eller Barbados. Västindien från en segelkryssare startar resan på exempelvis Antigua, St Maarten eller Barbados. Antal dagar väljer du själv, här finns kryssningar på allt mellan fyra och 14 dagar.

      Vi har också kryssningar som utgår från New York och går till Västindien eller Bermudaöarna mitt ute i Atlanten.

Kryssning på Panamakanalen

Panamakanalen förbinder Atlanten i väster med Stilla havet i öster, 82 kilometer av slussar och dammar – allt inramat av ett spektakulärt landskap som skiftar från fuktig regnskog till myllrande byar. Passagen genom kanalen tar en dag. Under resten av din kryssning upplever du närliggande öar i Västindien som exempelvis Aruba och Curacao. Acapulco i Mexiko ingår också ofta i resrutten.


      


jag har hört att båten är som en by , man har flera olika resturanger och många olika sorters affärer. det finns nått för alla.

och man kan även gå i land och spendera ett anntal timmar på en ny ö i ett nytt land, varje dag.

Av Sofia - 19 maj 2012 10:30

Jag sitter nu och lyssnar på lite låtar , för jag ska välja ut 2 st som jag vill ha på flaket. men jag har typ 10 eller mer som jag vill ha..

det är så svårt men får sitta ett tag jag har ju några dagar till på mig men endå. bläää

men jag lakt dom i en egen mapp så får jag ta bort nån varje dag och då är det ju bara 2 kavar till slut. men ska va klar till den 4 juni..

å va svårt det ska va då...

 

Sofia Palesjö

Presentation


Jag är en tjej på 21 år. bor med min Sambo och våran lille son Odin

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards