21 år, Hjärtsvikt och Mamma till Odin

Alla inlägg under maj 2012

Av Sofia - 10 maj 2012 16:30

Ett språk jag vill kunna flytande

 är nog kinesiska , japanska eller Thailänska . Thailanska kan jag redan lite småt eller vissa ord kan jag och det är för att min låssas mamma är där i från. så man har snappat upp lite ord. 


jag är lite sugen på att åka till Thailand igen det va så länge sen jag va där. jag va där när jag va 9 år med min Pappa, Farmor och låssas mamma. det hadde nog inte gått så bra om inte farmor följt med....

men om jag ska åka ditt igen vill jag nog åka med Mamma , kalle och min älskling. 

och nån gång vill jag även åka till Kina och Japan också.

Av Sofia - 10 maj 2012 14:34

Heej!!

I morrse vakan jag för tidigt , vakna 7 när jag ingetligen skulle upp 7.50 .  kunde inte somna om då är det bara att gå upp men men. sen vid halv 9 börja jag gå mot naturkunskapen det tar ca 26 min att gå ditt . en skön promenad på morgonen. stanna lite på vägen för att ta lite bilder.   för jag har sätt ett jätte häftigt träd , på vägen som jag bara va tvungen att ta lite bilder på.

det är så sjukt fina blommor på trädet


    



vist är dom fina.


sen tog jag även lite bilder på några hus som jag tycker är coola.


    


sen gick jag vidare


och fick reda på att jag blev Godkänd på provet i naturkunskap jag hadde i måndags. sjukt skönt

känns värkligen att man snart är klar med skolan.

börjar bli mindre och mindre uppgifter .

har bara ett prov till i naturkusnkap.

sen har vi fått sista uppgiften i

småföretagande, religonen, och marknadsföringen.

sen med samhällen har jag ingen aning. hela den kursen känns lite rörig , eller så är det för att läraren är det.

sen i gym och friskvården så är det bara att träna på för jag har redan lämnat in uppgiften vi skulle göra där.

det är inte alls mycke. okej det är rätt stora uppgifter men det går nog bra.


  

Bilden tog jag när jag gick från konvux till stan.

bilden tog jag när jag gick från konvux till stan.

gick runt på stan och titta lite det va mat från olika kulturer stånd..

tittade lite va dom hadde sen gick jag till Ica och handla lite. 

 efter de tog jag bussen hem. för vi skulle ha mentors tid på skolan.

och i dag stog det utmaning på schemat


vi är tre grupper och den ena gruppen höll i utmaningen för i dag.

 och vi i dom andra grupperna tävla .

vi skulle tex

göra en mänsklig pyramid.

alla i gruppen skulle klätra i ett träd

alla skulle va i skolans skyl

ta kort med en kändis


och viket lag van , jo ...

mitt lag van  och alla  i laget fick

Diplom

  

fint va;)

lite bilder på det här kanske kommer senare..


Av Sofia - 9 maj 2012 16:45

Ullared  17 dagar kvar:D


möss på tagning 30 dagar kvar ( min kusins student)


Till Studenten är det 37 dagar kvar:D


Till Min 20 års dag 49 dagar kvar:D

Av Sofia - 9 maj 2012 16:30

hmm En vän jag inte klarar mig utan


Det blir nog Min Bästa kompis Jenna

hon är två år äldre än mig , har varit nära vänner i snart 2 år det blir två år i sommar:) men vi har ju vetat och pratat med varandra mycket längre en så. men det va för 2 år sen vi börja umgås som vänner.

hon är en helt go och glad , galen tjej som man kan prata om allt och ingen ting med. hon ställer alltid upp.  och finns alltid där . 

lite minnen jag har är 

paddlingen sommaren 2010  

och Barcelona sommaren 2011


hennes Blogg är  jensie.bloggplatsen.se


bilden är från feb 2011


 

Av Sofia - 9 maj 2012 16:04

 Hej hopp!

i dag har det vart en helt vanlig onsdag.

gick upp tidigt eller det är tidigt för mig 06.20 gjorde mig i orning åt frukost och gick till bussen för att åka till skolan.

             

första lektionen hadde jag prov 

och på andra lektionen av samhällen så hadde två i min klass redovisning om


Djurs rätt i samhället


det är allså lagligt med sexuella övergrepp på djur , tyker det är helt förjävligt.

det är helt okej tills det är synligt att man har gjort dom illa. ne ursch . stackars Djur. tycker det är helt jävla fel att ha sex med Djur. men som tur är så är det upp som lag förslag hos rigeringen.

jag vet inte riktigt vad jag ska säga tycker synd om djuren..




 


Av Sofia - 8 maj 2012 18:00

  1. Disney älskare
  2. Förlovad
  3. älskar Rosa
  4. gått ned ca 9 kg på 2 månader
  5. att en av mina favoriter rätter är lever gryta och andra kött grytor. mmm mums

  på tåget i söndags

Av Sofia - 8 maj 2012 16:52

Ullared  18 dagar kvar:D

möss på tagning 31 dagar kvar ( min kusins student)

Till Studenten är det 38 dagar kvar:D


Till Min 20 års dag 50 dagar kvar:D

Av Sofia - 8 maj 2012 15:55

Hej hopp!


i morse gick jag upp vid 7.50 gjorde som vanligt sånt jag brukar göra på morgonen allså titta på vakna med the voise , klä på mig och äta frukost. sen vid 8.30 gick jag ned på lektion. gjorde inte så mycke på lektionen prata för det mesta.

jag och Linnea E började prata om

Nickelodeon , Disney canel, Cartoon network, Fox kids och Jetix


om vilka favorit serier vi hadde när vi va små och hur mycke vi saknar dom. vi sa att vi skulle villja ha en kanal där bara såna gamla 90-tals serier ska gå.


här är några av mina favoriter som jag hadde.

           



sen så hade vi Lunch

och sen tog jag  en 40 min promenaen till gym och friskvården

där träna jag i ca 1 timme och 20 min.

efter det köpte jag frukt för 43 kr . köpte druvor , plomon och några bananer. mm gott.

så nu känner jag mig nöjd.


Sofia Palesjö

Presentation


Jag är en tjej på 21 år. bor med min Sambo och våran lille son Odin

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards