21 år, Hjärtsvikt och Mamma till Odin

Alla inlägg under maj 2012

Av Sofia - 7 maj 2012 17:41

i dag har det bara vart en vanlig kort dag i skolan , sen gick jag till konvux för att ha naturkunskaps prov. sen  gjorde jag och Linnea E lite Uf - grejer sen har jag inte gjort så mycke. va ute en liten stund och tog lite bilder.


dom två sista bilderna är från i går

       



       

Av Sofia - 7 maj 2012 15:00

jag har 2 halv syskon  och 3 ingifta syskon


jag börjar med mina två halva.


Per Thomas Gundhus  född 3 oktober 1979  och Jon Petter Ragnar Gundhus  född 19 juni 1981

jag har inte så bra kontakt med dom , jag hadde önskat att det hadde vart bättre. men det kan ju bara bli bättre.


sen har jag Wilhelm som är född 1979 i augusti nån gång tror jag . sen Fareda som är född 28 december 1981 i thailand och hennes lille bror Dawod han är född 1985 . jag har ju bäst kontakt med Wille som är här med sin familj lite då och då och vi åker även till honom.


Av Sofia - 6 maj 2012 17:30

Mina förälldrar träffades för ca 28 år sen , på mammas kompiss Carinas och Pappas kompiss Finns Bröllop. mamma va då 20 år och pappa va 27 . Carina var då ca 21-22 år gammal. och året var 1984

min mamma är svensk och pappa är Norsk. dom förlova sig sommaren 1991 och sommaren efter fick dom en jätte söt och en helt underbar liten flicka;) allså mig .

år 1994 så tog det slut. och då var jag 1,5 år skulle fylla 2.


mamma och jag bodde själva i norge tills jag blev 8 och sen flytta vi till Sverige. där bodde vi själva tills jag va 10 år . då träffa mamma sin nuvarande man kalle.


jag och mamma har gått igen om mycke tillsammasn och jag älskar henne så sjukt mycke. jag har helt klart värdens bästa mamma. hon ställer alltid upp i vått och tort. hon har ju både vart en mamma och pappa på en och samma gång. efter som min pappa inte har funits så mycke i bilden.  hon har alltid sätt till att jag har fått det bästa även fast det inte alltid har varit så lätt.


är är en låt som jag tycker passar in



 

här är en bild på min vackra mamma . och förlåt att den ligger som den gör. men vet inte hur man roterar på sidan.

Av Sofia - 6 maj 2012 16:30

som jag skrev förut jag gjorde mig i orning för Berits 60 års fest , när vi kom dit så sjöng vi först låten mamma och kalle hadde gjort till henne som är en om gjord Y.M.C.A som dom hadde gjort till val 69 . efter de sjöng vi Ja må hon leva. sen mingla vi lite. efter liten stund kom Göran och Berit in med bröllops marsen på . självklart skulle dom gifta sig.


Så ett stort Grattis Till min Morbror Göran och hans nyblivna fru Berit.


 






Av Sofia - 6 maj 2012 14:00

Senaste

Låt du hörde:  lyssnar nu på Tjena Tjena tjena med Byz

Film du såg: Thor :)

Mat du åt: två mackor och låg laktos mjölk

Kram: en Grattis kram till Berit i går

Puss: Älskling ;)

Känslan: Glad

Bråk: med älskling ( är sams nu)

Resa: New York! Bästa resan :)

Glädje: i går se nästa inlägg

Längtan: Studenten 15 juni och festen 16 juni ;)

Dröm: skaffa familj, flytta hem ifrån, öppna eget.

Personen du träffade: mamma och kalle

Person du pratade i telefon med: har ingen aning om vem han va..:S

Personen du fick sms av: Älskling

Gången du var utomhus: På balkongen för 5 min sen!

Gången hela din familj åt middag tillsammans: det beror på hur man ser det, men det va väl i går


Antingen-eller-frågor:

Storstad eller landet:   älskar båda

Hamburgare eller pizza: Pizza

Kött eller fisk: Både och..

Hund eller katt: Hund!

Aftonbladet eller Expressen: Aftonbladet

McDonalds eller MAX: Vet ej, äter inte hamburgare.

Vin eller Öl: Cider

Charter- eller skidsemester: Charter..

Sverige eller Utlandet: Utlandet, men sverige är också bra.

Sport eller nyheter: Nyheter såklart!

Hockey eller fotboll: Hockey

Ljushåriga eller mörkhåriga killar: mörkhåriga

Sommar eller vinter: Sommar!!!

.

Fem saker du alltid har i ditt kylskåp?
- lever pastej
- ketchup
- sweet chilli sås
- peppsi max
- soya

Fyra saker du inte kan vara utan?
- Min familj
- Min Älskling
- vänner
- peppsi max

3 saker du inte kan äta?
- lök
- pakrika
- russin

Två saker som gör dig glad
- Mina vänner och älskling
- Min familj

En sak du gör oftast flera gånger i veckan
- tittar på tv

Av Sofia - 6 maj 2012 11:05

jag känner att jag inte riktigt har koll på dagarna , för jag har ju vart hemma en hel vecka nu om inte mer.


i Torsdags köpte jag mig en kamera det blev den rosa.  


sen cyckla jag vidare hem till jenna, sen gick vi och sola , köpte hår färg . sen hjälpte hon mig att färga håret.


efter det cyckla jag vidare till min älskling.


i Fredags så  gick jag till hemköp  med 6 svarta sopp säckar med öl burkar.  jag va ju tvungen att gå två gånger för jag kunde ju inte gå med alla 6 samtidigt . men det tog kanske ca 1,5 -2 timmar och jag fick i hop 503 kr.


efter det bytte jag om och tvätta händerna sen gick jag och Niklas till han syster Linda och Lilla Emblizz (Embla) . gosade och lekte lite med lill tjejen.  sen medans Niklas titta på hocky så följde jag med Linda och Embla ut för att hämta stora tjejen Ayaan och några kompisar till henne och även gå ut med hunden.

följde med dom hem igen och efter ett tag gick vi hem igen.

för att vi sedan skulle ned på stan för att göra lite ärenden.


sen på kvällen blev det fest hemma hos R.


i Lördags

cyckla jag från niklas och hem på ca 1 timme. tyckte det va bra av mig. för att jag va ju tvungen att stanna för att gå lite också. jag va inte riktigt pigg för att cyckla så långt just då... sen blev det att villa la mig i sängen och tittade på två avsnitt av Big Brother.

sen blev det att göra sig i orning för 60 års fest . trodde jag ja

fortsätning

följer ;)





Av Sofia - 3 maj 2012 13:30

Jag är Sofia Kristina Palesjö , blir 20  den 27 juni .

jag är född i norge och bodde där tills jag blev 8 år.

i vekorna pluggar jag till Florist i norrköping blir klar den 15 juni .

 då jag flyttar till baka till Eskilstuna på heltid igen.

jag älskar sola, bad, läsa ,lyssna på musik och själv klar att umgås mina vänner , familj , pojkvännen .


Av Sofia - 3 maj 2012 08:58

» Dag 1 - Om mig

» Dag 2 - Mina föräldrar

» Dag 3 - Mina syskon

» Dag 4 - Fem saker ni inte vet om mig

» Dag 5 - En vän jag inte skulle klara mig utan

» Dag 6 - Det här språket vill jag kunna tala flytande

» Dag 7 - En låt som får mig att gråta

 » Dag 8 - Vad jag skulle göra om jag vann 1 miljon

 » Dag 9 - Min favoritfilm

» Dag 10 - Min kärlek

 » Dag 11 - Min favoritstad

» Dag 12 - Något jag ångrar

 » Dag 13 - Fem saker jag vill göra innan jag dör

 » Dag 14 - Min drömresa

 » Dag 15 - Mina rädslor

 » Dag 16 - Det här får mig att skratta

 » Dag 17 - Mitt favoritprogram

» Dag 18 -  Min längtan

» Dag 19 - Det värsta som har hänt mig under 2011

» Dag 20 - Min favoritårstid

Sofia Palesjö

Presentation


Jag är en tjej på 21 år. bor med min Sambo och våran lille son Odin

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards